شیوه صحیح و آسان درزگیری کاشی و سرامیک ها

شیوه صحیح و آسان درزگیری کاشی و سرامیک ها

شیوه صحیح و آسان درزگیری کاشی و سرامیک ها 768 407 gohargostaresh

همه خانه ها نکات مثبت و منفی دارند.بعضی ها استخوان بندی بالا و قوی دارند برخی هم خیر.یکی از نکات منفی که در همه خانه ها پیدا می شود باز شدن درزهای بین کاشی و سرامیک ها است.این موضوع نه تنها ظاهر بدی به خانه می دهد بلکه باعث نفوذ آب به سایر قسمت ها می شود و می تواند به بخش های دیگر آسیب وارد کند.

درز گیری کاشی سرامیک

چرا درز کاشی و سرامیک ایجاد می شوند 
علل ایجاد این درزها می‌تواند از ترکیب نامناسب ملات با آب یا حتی عدم اختصاص فضای مناسب برای حرکت انبساطی کاشی (کم یا زیاد بودن ضخامت بندکشی‌ها) باشد. اگر بندکشی‌های ترک خورده فقط در یک ناحیه از کف متمرکز شود، احتمالاً این ترک خوردگی ناشی از نصب نادرست و حرکت کاشی‌های آن ناحیه باشد.
اگر چه برای تعمیر و ترمیم بندکشی سرامیک به صورت اساسی شما باید کف ساختمان را دوباره تقویت کنید. اما راه حل‌های ساده‌تری برای این مشکل وجود دارد که نیاز به هزینه و زمان کمتری داشته و خودتان به راحتی می‌توانید آن را در خانه امتحان کنید.

وسایل مورد نیاز برای گرفتن درز کاشی و سرامیک ها

برای ترمیم این درزها ما از وسایل زیر استفاده کردیم:
• تلمبه بتونه‌زنی
• کاتر (همچنین از تیغ ریش تراشی نیز می‌توانید استفاده کنید)
• درزگیر کاشی های سرامیکی

ابتدا ملات قدیمی را از بین کاشی‌ها جدا کنید و سپس گرد و غبار روی سطح آن را تمیز نماییدبا این کار یک سطح تمیز و یک درز باز چند میلی متری به دست خواهد آمد

در این مرحله درزگیر را بر روی درز کاشی ها قرار دهیدسپس درزگیر را بر روی درز کاشی ها قرار دهید. این درزگیرها دارای سیلیکون هستند و به همین دلیل درز بین کاشی‌ها را به خوبی پر می‌کنند.

نکته: از راهنمای رنگ برای انتخاب رنگ درزگیر مناسب با رنگ کاشی‌ها استفاده کنید. می‌توانید این نوع درزگیرها را از فروشگاه وسایل ساختمانی خریداری کنید.

اضافه های درزگیر را پاک کنید و سپس با حوله ای مرطوب باقیمانده درزگیر را از بین ببرید
درزگیر اضافی را با وسیله مخصوص این کار یا با انگشتان خود جدا کنید. از یک حوله مرطوب برای از بین بردن درزگیر باقیمانده و نرم کردن سطح استفاده کنید. بگذارید درزگیر خشک شود و با توجه به زمان پیشنهادی تولیدکننده درزگیر آن را از تماس با آب دور نگه دارید.

این کار ساده به سرعت انجام شد و در کمتر از نیم ساعت انجام خواهد شد و ظاهر حمام زیبا و از نفوذ آب به استخوان بندی ساختمان جلوگیری می شود.

درز گیری کاشی سرامیک

طرز تهیه دوغاب سرامیک کف و بندکشی کاشی دیوار
معمولا برای بندکشی کاشی و سرامیک از مخلوط سیمان و پودر سنگ استفاده می شود به این صورت که به نسبت یک سهم سیمان و سه سهم پودر سنگ را مخلوط و از الک رد می کنیم تا ذرات سفت و بزرگ آن خرج شود.

به همین منوال آن را با مقداری آب مخلوط می کنید تا به غلظت مورد نظر شما برسد و پس از آن کمی صبر می کنید و آن را استفاده می کنید. معمولا برای کف غلظت کمتری استفاده می شود که بتوان به راحتی مایع را روی سطح ریخت و با یک کاردک پلاستیکی آن را روی سطح پخش کنید و اضافه های آن را جمع کنید.

برای دیوار معمولا با غلظت بیشتری ملات باید آماده شود که سرازیر نشود و با کمک دست و انگشت اشاره و دستکش یا با ماله می توانید عمل بندکشی را انجام دهید. این مختصری از طرز تهیه دوغاب سرامیکی بود.

شرکت ساختمانی

گهر گسترش سیرجان

شرکت گهر گسترش ارائه دهنده خدمات مهندسی صفر تا صد ساختمان سازی و مدیریت ساخت و پروژه

 

پیام مدیر عامل:

ما در شرکت گهر گسترش سیرجان ، بر این باوریم که باید بسته به نیاز مخاطب، به او ارائه خدمت کرد. از این رو سعی کرده ایم تا در کنار بالا بردن سطح آگاهی از فرهنگ و نیاز مخاطب، دانش خود را در زمینه ساختمان افزایش داده و ضمن احترام ویژه برای مشتری‌مان، خدمتی متفاوت ارائه دهیم.

 

با ما در ارتباط باشید:

آدرس دفتر:  سیرجان، انتهای خیابان خواجو، سمت راست، جنب مجتمع امیران

تلفن تماس: 09133458363 – 03442204679

آدرس ایمیل: info@gohargostaresh.ir