سیمانی که از خود نور تولید می کند !

سیمانی که از خود نور تولید می کند !

سیمانی که از خود نور تولید می کند ! 665 500 gohargostaresh

سیمان ساطع کننده نور

تصور کنید در هنگام رانندگی طولانی با تاریک شدن هوا، زمین بزرگراه شروع به درخشیدن رنگ های سبز و  آبی کند و بر خلاف همیشه که شب ها دید برای رانندگان سخت می شود رانندگی امن تری را داشته باشید.

پس از تولید سیمان ساطع کننده نور توسط خوزه کارلوس روبیو در دانشگاه سن نیکولاس هیدالگو در مکزیک این رویا ها به واقعیت تبدیل شدند.

این ماده جدید می تواند مسیر های روشن برای اتومبیل ها ، کامیون ها ، دوچرخه ها و عابران پیاده بدون استفاده از برق را فراهم کند.

در حال حاضر تقریبا همه ی کشور ها برای حمل و نقل آسان به شبکه گسترده ای از جاده ها متکی هستند.

از آنجایی که تغییرات آب و هوایی زمین، جامعه را به سمت تولید مواد تجدید پذیر تحت فشار قرار می دهد. یافتن روشی کم کربن و کم مصرف برای روشن شدن جاده ها می تواند کمک شایانی به میزان مصرف انرژی و گرم شدن کره زمین بکند.

در حال حاضر در بازار جهانی تولید سیمان نزدیک به ۴ میلیارد تن است.

۱۴ سال پیش پروفسور روییو در پی مشکلات گرم شدن زمین به این فکر افتاد که سیمانی تولید کند که در طول روز انرژی خورشید را جذب کرده و شب آن را ساطع کند در واقع هدف او ایجاد یک سیستم روشنایی جاده است.

سیمان به صورت مخلوطی از شن و ماسه است که وقتی با آب مخلوط می شود حالت ژلی شکل پیدا می کند که وقتی سفت می شود باعث ایجاد کریستال هایی می شود که اجازه عبور نور خورشید را نمی دهد.

پروفسور روبیو طی ۹ سال آزمایش و تحقیق سر انجام به یک ماده ای رسید که این دانه های کریستال را از بین می برد و نور می تواند به عمیق ترین بخش های سیمان نفوذ کند همچنین در عین حال می تواند انرژی نور خورشید را جذب کرده و بعدا به صورت نور آزاد کند.

در واقع سیمان به عنوان یک وسیله ذخیره انرژی عمل می کند  و تمام نور خورشید را جذب کرده و در هنگام شب می تواند تا ۱۲ ساعت بدون استفاده از برق نور جاده ها را تامین کند.

مزایای بتن ساطع کننده نور

مزایای بتن ساطع کننده نور فراتر از طبیعت استقلال الکتریکی آن است.ماهیت ماده فسفر که از مواد آلی تشکیل شده است بعد از حدود سه سال بر اثر نور فرا بنفش از بین می رود اما ماهیت سیمان که دارای شن و ماسه است آن را به قدری محکم می کند که می تواند عمری حدود یک قرن را داشته باشد

مزایای دیگر سیمان

ترکیب ساده سیمان که از شن و ماسه ساخته شده است آن را با محیط زیست سازگار می کند. و همچنین شن و ماسه موادی است که به راحتی در دسترس است و تنها ضایعات تولیدی آن بخار آب است.

این سیمان با داشتن مزایای بیشمار زیست محیطی به زودی بزرگراه هایی با چراغ های درخشان را خواهد ساخت.

  منبع 

تهیه کننده : محمدرضا زرکش

شرکت ساختمانی

گهر گسترش سیرجان

شرکت گهر گسترش ارائه دهنده خدمات مهندسی صفر تا صد ساختمان سازی و مدیریت ساخت و پروژه

 

پیام مدیر عامل:

ما در شرکت گهر گسترش سیرجان ، بر این باوریم که باید بسته به نیاز مخاطب، به او ارائه خدمت کرد. از این رو سعی کرده ایم تا در کنار بالا بردن سطح آگاهی از فرهنگ و نیاز مخاطب، دانش خود را در زمینه ساختمان افزایش داده و ضمن احترام ویژه برای مشتری‌مان، خدمتی متفاوت ارائه دهیم.

 

با ما در ارتباط باشید:

آدرس دفتر:  سیرجان، انتهای خیابان خواجو، سمت راست، جنب مجتمع امیران

تلفن تماس: 09133458363 – 03442204679

آدرس ایمیل: info@gohargostaresh.ir